Nieuwtjes

Verkopen is een kunst

Ze bestaan nog, verkopers/bedrijven, die geen idee hebben, hoe ze service/klantgericht moeten werken. De eerste is Solosol, die ons het Solar systeem voor warmwater/verwarming verkocht. Vragen werden niet, half of niet correct beantwoord; beloftes niet nagekomen en vele Euro's later zijn we nu bijna aan installeren toe. Maar niet dankzij de ''expert'' Solosol, nee met hulp van de leverancier Solcrafte (Domo Premium), onze Fontanero en uren zelf dingen uitzoeken. We hebben ervan geleerd. 

Maar wat we vandaag meemaakten sloeg werkelijk alles; als het niet te gek voor woorden was, zou je er nog smakelijk om kunnen lachen. We willen een kleinere, 2 persoons jacuzzi, en belden Jacuzzi Outlet Moraira aan, of ze die ook leverden/op voorraad hadden. Jawel hoor, zij waren immers de grootste aanbieder, vast wat voor ons ertussen! Dus wij togen naar Moraira. Nou, ik heb nog nooit 2 verkopers meegemaakt die zo ''niet'' luisterden naar wat we wilden, ons modellen lieten zien die we niet wilden, het als stompzinnig en kwalitatief beneden peil vonden als een producent een 2-persoons spa bouwde en bovendien....water was immers niet duur (?) en besparing in elektra tov een grotere spa minimaal. He? We hebben ze gezien, topkwaliteit modellen, met minder dan 500 liter. En 10 jaar garantie (zij boden 2, met stijve prijzen). Hoezo stom? We hebben de afgelopen jaren met veel leveranciers, vaklui en handwerkers gewerkt, tot volle tevredenheid. Maar wat wij als ''gewoon'' begonnen te ervaren, blijkt dus kennelijk niet altijd zo......