Over voedsel

Chinees yoghurtbal-drankje en Ikea Supper Club

Inner Mongolia Yili Group uit China komt met een yoghurtdrankje, verpakt in alginaatballen. De geleiachtige balletjes zijn gemaakt uit zeewier, gevuld met vruchtensap (appel of aardbei) en knappen open als je er op kauwt. Resultaat van een samenwerking tussen het zuivelbedrijf en Combibloc, een verpakkings- en vulmachinespecialist. Vooral jongeren ziet men als doelgroep van deze innovatieve combi van yoghurt en balletjes vruchtensap; en dan vooral tieners, want die experimenteren graag.

 

Ikea komt met een nieuw initiatief; de Supper Club. Daarmee wil men uitdrukken, dat koken een alledaagse functionele taak van ‘’moeten eten’’ leuker maakt, en ‘’verwondering’’ (?) toevoegt aan het dagelijks leven. Wauw, wie dat even heeft bedacht....Het is onderdeel van de campagne ‘’it starts with the food’’, en wil mensen inspireren, om plezier in de keuken te herontdekken, nu we (Ikea dan) weten, dat mensen minder tijd besteden aan samen koken en eten. Zeker nog nooit gehoord van slow food....