Over voedsel

Mexican Food, weg met troep in voedsel

In de VS heb je meer dan 57.000 Mexicaanse restaurants, met een omzet van ruim 38 miljard $. Mexicaans voedsel scoort hoger dan hamburgers en staat op nr. 3 van favoriete keukens daar. De afgelopen 5 jaar is de groei van Hispanic food met 31% gestegen.

 

Super U, de Franse supermarktketen, haalt 90 stoffen uit haar huismerkproducten, omdat de consumenten ze te gevaarlijk vinden of wantrouwen. Daardoor kregen die producten een slechte naam. O.a. vanwege een gebrek aan informatie. En vlg de supermarkt bleek, dat klanten van die troep af willen. Het bedrijf gaat zich niet langer meer verschuilen achter ‘’er is niets aan de hand’’ ook al zijn de stoffen vlg. regelgeving ‘’veilig’’ en toegestaan. We hebben het dan over stoffen zoals kunstmatige zoetstoffen, glyfosaat, weekmakers in coatings/verpakkingen (o.a. BPA) en zo voorts. En de publieke opinie wint het dus van wettelijke regelingen en wetenschappelijke inzichten. Leveranciers hebben maar te voldoen aan deze publieke opinie. En bovendien mogen de productaanpassingen niet tot hogere prijzen leiden. Ziezo, milieu- en consumentenorganisaties in Frankrijk hebben een belangrijke winst behaald.

http://www.foodlog.nl/artikel/franse-super-weert-90-door-consument-verdachte-stoffen/